Skip to main content

Google Docs tbv dienstrooster toepassing

google driveGoogle Docs is een online kantoorautomatiseringsomgeving op internet (gebruik door middel van een webbrowser). Het omvat een tekstverwerker, spreadsheet en presentatieprogramma en is gekoppeld aan diverse andere on-line toepassingen binnen Google Apps. Het is modern, gratis (als onderdeel van Google Apps) en bevat verassend veel functionaliteit.

Tbv het gezamenlijk indienen en inzien van de roosterwensen is de Google Docs kantoorautomatiseringsomgeving benodigd. Deze wordt gratis door Google op internet ter beschikking gesteld (http://docs.google.com)

 

Google Docs wordt in deze oplossing gebruikt voor de volgende functionaliteit:

  • Het gezamenlijk invullen van de roosterwensen in een roosterwensen-rooster. De structuur van dit rooster (periode, verschillende medisch specialisten etc) is een copie van het dienstrooster-bestand in MS Excel, waardoor de roosterwensen voor  dezelfde periode ingediend worden als waarvoor het dienstrooster gemaakt wordt.
  • Alle gebruikers van Google Docs moeten inloggen (beveiligde, gezamenlijke omgeving op internet). Een Google-userID/password is dus benodigd voor alle gebruikers
  • Google Docs kan men thuis en in het ziekenhuis gebruiken
  • De beheerder van het dienstrooster heeft de rechten van “eigenaar” van het document en nodigt de medisch specialisten per periode uit om de roosterwensen aan te geven door een URL te versturen waarop de medisch specialisten kunnen inloggen
  • De medische specialisten hebben lees/schrijf rechten in het roosterwensen-rooster
  • Roosterwensen kunnen voor een jaar vooruit ingegeven worden
  • Google Docs is uiteraard ook geschikt om andere documenten met elkaar online te delen en gezamenlijk te bewerken.